23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Modereklamen som kunderna minns bäst

En reklamkampanj för Kappahl är den modereklam som kunderna kommer mest ihåg, visar nya mätningar.

KappAhl toppar listan över "reklamerinran", vilket innebär den minneseffekt som reklamen ger upphov till, bland modekedjorna på den svenska marknaden. Det visa ny statistik från undersökningsföretaget Idikat.

Det handlar om reklamkonceptet ”Hey I like your style”, en hyllning till kärnkunden och hennes stil, som KappAhl lanserade hösten 2012.

– Vi har varit konsekventa över tid med vårt konceptet och det har visat sig vara rätt taktik, säger vd- och koncernchef

Johan Åberg

.

– Våra egna och externa mätningar visar att vi når fram till vår kund och att hon gillar det hon ser.

Kappahl kommer jobba vidare med reklamkonceptet.

– Vi arbetar vidare för att engagera kunden ytterligare, med interaktion och genom att bygga vidare på den genuina, inkluderande känslan, säger reklamchef

Anne-Marie Blad

.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.112|instance-web01