23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tapp för VRG i februari

Årets andra månad blev ett försäljningsras för Venue retail group, som tappade 9 procent i jämförbara butiker.

Den totala försäljningen för sko- och accessoarföretaget Venue retail groups uppgick till 51 miljoner kronor (48) i februari. Minskningen i jämförbara enheter var 9 procent. Koncernens jämförbara försäljning av accessoarer och skor i Sverige minskade under samma månad med 7 procent.

Venue retail group driver accessoarkedjorna Accent och Morris och skokedjan Rizzo.

Antalet butiker i februari 2014 uppgick till 150 jämfört med 119 motsvarande månad året innan.

– Februari präglades av en fortsatt svag försäljningsutveckling för koncernens kedjor. Accent visade den mest stabila utvecklingen, i nivå med marknaden. Då ska man komma ihåg att vi hade betydligt tuffare jämförelsesiffror och ökade föregående år i Sverige medan marknaden backade kraftigt, säger

Susanne Börjesson

vd i Venue retail group.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125