23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M säljökar

I februari ökade H&M-koncernens totala försäljning med 11 procent. Säljökningen för första kvartalet landade på 12 procent.

I februari ökade H&M-koncernen sin totala försäljning inklusive moms med 11 procent i lokala valutor jämfört med samma månad föregående år.

I första kvartalet, december 2013 till och med februari 2014, ökade försäljningen inklusive moms med 12 procent i lokala valutor jämfört med motsvarande kvartal föregående år. Omräknat till svenska kronor ökade försäljningen inklusive moms i första kvartalet med 13 procent och uppgick till 37 524 miljoner kronor (33 146). Omsättningen exklusive moms uppgick till 32 143 miljoner kronor(28 392).

Totalt antal butiker den 28 februari i år var 3 192 jämfört med 2 818 vid samma tidpunkt föregående år.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.129