Enligt Gfk gick den sammanlagda försäljningen av elektronikvaror ner under 2013. Utvecklingen var -0,4 procent i värde jämfört med 2012. Under samma period ökade Netnonnet sin omsättning med 5 procent.
Bolaget skriver i en pressrelease att deras kundanpassade koncept med ett attraktivt sortiment ligger bakom framgången.
‐ Med 2013 slår vi rekord både beträffande omsättning samt resultat. Vårt starka koncept som bygger på internethandel, låga kostnader, som direkt kommer kunderna till del, och samma låga priser i lagershoparna som på nätet har ännu en gång visat sig vara ett vinnande koncept. Vi möter kunderna där kunderna vill bli mötta. Om det är i lagershopen eller på nätet avgör kunden, som oavsett försäljningskanal handlar till priser som är direkt från lagerhyllan, säger
, vd på Netonnet i pressmeddelandet och tillägger att företaget har en affärs- och logistikmodell som bygger på e-handel och lagershopar med självbetjäning.