23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kappahl exporterar e-handel

Efter ett kvartal då Kappahl överträffat förväntningarna satsar nu klädkedjan framåt: nytt butikskoncept, näthandel utanför Sverige och digitala kundklubbar.

– Vår omvärldsanalys indikerar att det även framåt kommer att vara en trög marknad. Vi driver ett projekt som ska hitta lösningar för enskilda butiker med dålig lönsamhet, med fokus på Polen och Finland. Parallellt med detta fortsätter arbetet att hitta attraktiva butikslägen på befintliga marknader, deklarerade vd och koncernchef

Johan Åberg

nu på morgonen i samband med senaste kvartalsrapporten.

Nytt butikskoncept

Under året kommer KappAhl att lansera ett nytt butikskoncept. Kedjan fortsätter arbetet med att hitta nya, attraktiva butikslägen på befintliga marknader.

Kedjan kommer att rulla ut nätbutiken utanför Sverige. Norge och Finland kommer att få ta del av nätbutiken i slutet av detta år. Kedjan ska också lansera digitala kundklubbar.

Heltäckande kollektion

Kappahl fortsätter samarbetet med tv4-gruppen kring fokuskunden, ”kvinnan mitt i livet”. Nytt är tv-programmet She’s got the look där kvinnor i målgruppen bjuds in att pröva på modellivet. Programmet kommer på tv i höst.

Johan Åberg lyfte speciellt fram några delar av utbudet: kollektionen i återvunnen polyester liksom kedjans egen kollektion Hampton Republic som funnit genklang hos kunderna och nu också finns för barn.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14|instance-web01