23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Eton startar internationell e-handel

Skjortföretaget Eton i Gånghester utanför Borås startar i dag en e-handel som vänder sig till norrmän, kanadensare och amerikaner.

Från den 9 april kan amerikanska, kanadensiska och norska kunder klicka hem Eton-skjortor och

accessoarer.

–Det är ett strategiskt steg för Eton, då vi nu kan erbjuda e-handel på alla våra huvudmarknader och därmed

ge kunderna möjlighet att kunna köpa hela vårt sortiment online. säger Fredrik Appelqvist, Retail

Director på Eton i ett pressmeddelande.

I Nordamerika säljer företaget mer än 200 000 skjortor varje år via återförsäljare, shop-in-shops och egna

butiker. Marknaden är Etons största och företaget ser därför en stor potential inom det snabbt

växande e-handelssegmentet.

–Vi har valt att öppna webbshop i Nordamerika och Norge eftersom de är viktiga marknader för företaget i

stort. Framförallt i USA och Kanada ser vi en enorm tillväxt. Trots att frakten till Nordamerika är komplicerad

överväger fördelarna med att lansera webbshop. Norge är i likhet med Sverige en marknad där slutkunderna

känner oss väl och det är självklart viktigt att vi täcker Norden som historiskt varit väldigt framgångsrikt,

säger Fredrik Appelqvist.

Eton lanserade sin webbshop i juni 2013 och försäljningen har sedan dess ökat stadigt. Idag säljer

företaget över hela Europa med Sverige, Storbritannien och Tyskland som största online marknader.

Eton har nu valt att lansera webbshop på sin största fysiska marknad innan man går in i andra länder.

När Nordamerika fungerar som företaget vill, kommer de att öppna upp för ytterligare marknader

där Ryssland och Asien ligger nära till hands skriver Eton i pressmeddelandet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047