23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Virtuell butik fick pris

Förra veckan röstade besökarna på mässan e-commerce i Kista fram den virtuella butik som Virtual Stores utvecklat i samarbete med dagligvarukedjan City Gross som den mest användbara nyheten 2014.

Virtual Stores virtuella butik bygger på att konsumenter med stöd av sina smarta mobiler

handlar från touch-skärmar placerade i miljöer där många konsumenter vistas och som

förmedlar budskap om bland annat sortiment och erbjudanden. I och med att skärmarna är

uppkopplad mot nätet kan innehållet fjärrstyras och skräddarsys på distans.

Utrullning

– Vi är glada över den positiva respons vi fått på vår virtuella butik. Förra året

placerade vi ut ett antal virtuella pilotbutiker i båda allmänna miljöer och i

butiksmiljö. Nu förbereder vi utifrån erfarenheterna från dem en bredare utrullning

under hösten, samtidigt som vi diskuterar med andra kedjor som är intresserade av

att få tillgång till vår virtuella lösning, säger

Carl-Mikael Bergendahl

,

affärsområdesansvarig e-handel på Bergendahls Food, som äger och driver City Gross-kedjan i ett pressmeddelande.

Offentliga miljöer

De virtuella butikerna är tänkta att placeras i såväl offentliga miljöer där konsumenter

naturligt rör sig som i traditionella butiker. Det senare förväntas påverka hur

dagligvarubutiker ser ut framöver, eftersom deras ytor kraftigt kan minskas när t ex

utrymmeskrävande specialvaror istället kan erbjudas i den virtuella butiken.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|