23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Digitala kvitton hos Björn Borg

Klädkedjan Björn Borg erbjuder nu kunderna i samtliga 14 butiker i Sverige digitala kvitton direkt från kassan till kundens smartphone.

Tjänskten har utvecklats i samarbete med kassasystemet Navipro.

Under en tid har det funnits ett par pilotbutiker som erbjudit digitala kvitton. Findity, som levererar tjänsten Spara kvittot skriver i ett pressmeddelande att resultatet av piloten har varit väldigt lyckat. Både butikspersonal och kunder har varit nöjda.

Nu rullas tjänsten ut i Sveriges samtliga Björn Borg-butiker.

När kunden vill ha kvittot digitalt genomför man köpet precis som vanligt. När man betalat och identifierat sig plingar det till i telefonen och kvittot dyker upp i appen Sparakvittot. Kunderna som ännu inte använder tjänsten Sparakvittot kan fortfarande välja digitalt kvitto. Det ligger och väntar i den molnbaserade och säkra tjänsten och dyker upp i kvittolådan direkt när kunden laddar ner appen eller registrerar sig via nätet.

- Vi erbjuder ytterligare en miljövänlig lösning i vår butik. Dom flesta av våra kunder är väldigt positiva till det och väntat länge på att få en smart lösning som alternativ till bunten med papperskvitton i plånboken. En del kunder ser fortfarande papperskvittot som en större trygghet men dom flesta tycker det känns modernt och mer effektivt med digitala kvitton, kommenterar

Anthonio Giannaridis,

Butikschef på Björn Borg's butik i Täby Centrum

BREAKING
{{ article.headline }}
0.1|instance-web01