23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Pop-up blev permanent bilbutik

Bilföretaget Tesla öppnade en pop-up-butik i Täby centrum. Den tillfälliga butiken tog tempen på marknaden, och nu öppnar det kaliforniska bilmärket en permanent butik.


Butiken kommer ligga i den nya, södra utbyggnaden av Täby Centrum och tanken är att den ska öppna 1 juni.

Det var i december förra året som det Kalifornienbaserade bilföretaget Tesla öppnade pop up-butik i Täby Centrum. Den visade sig vara framgångsrik, och resulterar nu i den första köpcentrumbaserade Tesla-butiken i norra Europa och den andra totalt i hela Europa efter London White City.

Teslas filosofi är att endast marknadsföra och sälja sina bilar genom egna butiker.

- Vår ambition är att Tesla ska vara tillgängligt och finnas där våra kunder redan är, till skillnad från att finnas på platser dit kunder måste åka, säger

Esben Pedersen

, kommunikationschef på Tesla.

Det har blivit allt vanligare att använda pop-up-butiker som "marknadstestare" inför permanenta etableringar.

I sin pappersupplaga kommer Dagens handel i nummer 8, 23 maj, att granska fenomenet pop-up närmare.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.08|