23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny kundtjänst för e-handeln lanseras

Två skandinaviska leverantörer av system och finansiella tjänster inom e-handel skapar en ny verksamhet för kundtjänst till e-handlare. Initialt erbjuds den för näthandlare inom mode och nöjesparker.

Jetshop och Alektum Holding investerar i specialanpassad kundtjänst för e-handelsföretag. Syftet är att erbjuda nordiska e-handelsföretag en tjänst som ger både ökad tillgänglighet och ökad försäljning.

- E-handeln är som störst söndagar mellan 14-22 och vardagar mellan 20-22, tider då de flesta e-handelsbutiker har stängt sin kundtjänst. Tillsammans med Alektum Holding och Jetshop får vi nu förutsättningar att skapa ett erbjudande som ger stora som små e-handlare möjlighet att förstärka relationen med sina kunder, säger

Viktoria Lindqvist

, vd för Nya VM media AB.

Verksamheten drivs idag med callcenters i Örebro, Göteborg och Tönsberg, Norge. Tjänsten kommer initialt erbjudas till e-handelsbutiker inom mode och nöjesparker. Den befintliga callcentertekniken hos Nya VM media kommer att integreras med Jetshops teknik, genom att skapa relevanta produktrekommendationer baserat på besökarbeteenden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web04