Jetshop och Alektum Holding investerar i specialanpassad kundtjänst för e-handelsföretag. Syftet är att erbjuda nordiska e-handelsföretag en tjänst som ger både ökad tillgänglighet och ökad försäljning.
- E-handeln är som störst söndagar mellan 14-22 och vardagar mellan 20-22, tider då de flesta e-handelsbutiker har stängt sin kundtjänst. Tillsammans med Alektum Holding och Jetshop får vi nu förutsättningar att skapa ett erbjudande som ger stora som små e-handlare möjlighet att förstärka relationen med sina kunder, säger
, vd för Nya VM media AB.
Verksamheten drivs idag med callcenters i Örebro, Göteborg och Tönsberg, Norge. Tjänsten kommer initialt erbjudas till e-handelsbutiker inom mode och nöjesparker. Den befintliga callcentertekniken hos Nya VM media kommer att integreras med Jetshops teknik, genom att skapa relevanta produktrekommendationer baserat på besökarbeteenden.