Clas Ohlson skriver i ett pressmeddelande att försäljningen i april ökade med 8 procent till 473 miljoner kronor (439). I lokala valutor ökade försäljningen med 8 procent. Kalendereffekten i april, med färre handelsdagar jämfört med föregående år, har beräknats till -4 procentenheter.
Jämfört med samma månad föregående år har elva butiker tillkommit och totala antalet butiker uppgick per den sista april 2014 till 185 butiker, vilket inkluderar en franchisebutik i Dubai som invigdes den 30 april 2014.
Distanshandeln i april ökade till 12 miljoner kronor (8). I lokala valutor ökade distanshandeln med 60 procent.
I Sverige har försäljningen ökat med 10 procent, i Finland med 8 procent i lokal valuta, medan utvecklingen i Norge var svagare och landande på 4 procent i lokal valuta, medan den utomnoirdiska försäljningen ökade med 8 procent i lokala valutor.
Den totala försäljningen för hela räkenskapsåret (maj 2013 till april 2014) ökade med 4 procent till 6 808 miljoner kronor (6 519). I lokala valutor ökade försäljningen med 7 procent.