23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Högre modegrad i Skärholmen

Skärholmen centrum har ökat sin omsättning med nio procent i vår. Nu vässas modeprofilen ytterligare med fler butiker och varumärken.

Det är mot bakgrund av en omsättningsökning med nio procent i jämförbara enheter under januari-april som Skärholmen centrum med tillförsikt ser fram mot sommaren.

– Att flera av butikerna vi välkomnar är helt nya i Stockholmsområdet är extra roligt, då det visar på Skärholmen centrums attraktionskraft som shoppingdestination. Det är också glädjande att följa utvecklingen av centrumet som idag både har ett mycket starkt utbud och har blivit en naturlig mötesplats i södra Stockholm säger

Anna Sjöberg

, kommersiell projektledare.

Internationella märken

I slutet av maj öppnar Pinkroom sin allra första butik i Stockholmsregionen. Butiken saluför smycken, accessoarer, doft och inredning av märken som Victoria’s Secret, Tory Burch, Juicy Couture och Michael Kors.

Denna vecka slår även Dressmann XL upp portarna, med herrkläder i större storlekar.

– Våra kunder har länge efterfrågat en Dressmann XL-butik i södra Stockholm, säger

Niklas Holmström

, landschef för svenska Dressmann.

Tidigare i vår valde nätmodehandlaren Bubbleroom att öppna sin första, permanenta fysiska butik i Skärholmen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|