23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mobilköp tar mark hos Interflora

Mobilköpen ökar - också i blombranschen. Hos Interflora slog antalet mobilköp av Mors dags-blommor rekord.

Sedan förra året har antalet köp via mobilen ökat med ungefär 300 procent, vilket visar på en stor växande trend även inom blomsterhandeln.

– Det är viktigt att det ska vara enkelt och bekvämt för våra kunder att köpa blommor när och var det passar dem. Den här fantastiska ökningen har gett oss ett kvitto på att vår satsning är rätt i tiden och något som kunderna velat ha, berättar Interfloras vd

John Lilja

.

Årets Mors dag slog rekord

Men det är inte bara e och m-handeln som har gått bra under årets Mors dag. Också försäljningen i butik har blomstrat. Storsäljaren nummer ett var krukros i påse komplett med en strut choklad.

Mors dag är, tillsammans med Alla hjärtans dag och julen, den största högtiden för blomsterförmedling.

Interflora AB driver Interflora blomsterförmedling och fackhandelskedjorna Interflora och Interflora fresh.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.046|