23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Cdon-butiken blir responsiv

Cdon har anpassat sin nätbutik till att bli responsiv: sajten anpassar sig automatiskt efter skärmstorleken hos besökaren. Och fler stora aktörer är inne på samma linje.

Det är nätmagasinet Jajja som berättar att e-handelsjätten Cdon har bytt ut sin mobiloptimerade e-butik i fast storlek. Istället har man nu en responsiv webbdesign som känner av om besökaren besöker e-shoppen med en smartphone, med liten skärm, eller en surfplatta med större.

Artikeln citerar bloggaren

Martin Edenström

på bloggen might know something else: "E-handelsgiganten Cdon som utreder och testar väl innan de rullar ut något nytt, överger sina 2-3 år gamla separata mobilwebbar för en gemensam, responsiv design.”

Elektronikkedjan Kjell & Co har också nyligen gjort samma förändring på sin nätbutik.

"När så stora e-butiker väljer responsiv webbdesign är det definitivt ett viktigt trendbrott. Det verkar som att mobiloptimerade mobilsajter i fast storlek är på väg bort i Sverige." skriver Jajja.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|