23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Kedjan satsar hemtamt

Indiska lanserar ett nya koncept som sätter hemmet i fokus. Sortimentet delas upp efter olika rum. Samtidigt lanseras produkter som tidigare inte funnits kedjans sortiment.

Indiskas nya koncept, Home, lanseras i augusti. Uppdelningen i olika rum, är tänkt att göra sortimentet tydligare och underlätta för konsumenten i butik.

Kuddar, gardiner, sängöverkast och lampor är exempel på produkter i konceptet, liksom varor för det dukade bordet och kökshanddukar.

Nytt med mat

Till hösten presenteras också produkter som Indiska tidigare inte haft i sortimentet som pumptvålar, handkrämer och läppbalsam.

Dessutom presenterar kedjan mer varor för gommen. Tesortimentet utökas med nya varianter och helt nytt på hyllorna blir ris och kryddor.

Varorna kommer i augusti att presenteras såväl i fysisk butik som i nätbutiken.

– Indien förknippas med mat och kryddor och det känns som att dessa produkter har en given plats i våra Indiskabutiker, säger inköpare

Magdalena Zacke

inköpare för hem och interiör.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.117|instance-web01