23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Clas Ohlson: Vd ser inte ökade marknadsföringskostnader

Clas Ohlsons resultat det fjärde kvartalet tyngdes av extra marknadsföringskostnader, jämfört med motsvarande kvartal året innan. Men det innebär inte att kostnaderna verksamhetsåret 2014/2015 kommer att skilja sig nämnvärt från föregående helår.

– Vi väntar oss inte att de ska öka utan det vi såg i det fjärde kvartalet var mer en förändring i fördelningen mellan kvartalen, sade Clas Ohlsons vd

Klas Balkow

på onsdagens rapportpresentation.

Clas Ohlsons jämförbara försäljning i Storbritannien steg med mer än 5 procent i det fjärde kvartalet. Men enligt vd:n är kundtrafiken i butikerna fortfarande på en lägre nivå än i exempelvis de svenska butikerna. Av de tolv butiker Clas Ohlson har i Storbritannien flaggar Klas Balkow för att en-två butiker kan komma att omlokaliseras. Helt nya butiker dröjer dock.

– Vi vill se mer tillväxt i vårt befintliga butiksnätverk innan vi öppna fler, sade Klas Balkow.

Vidare uppgav vd:n att koncernens försäljningsökning i maj månad på tolv procent bedöms ha påverkats positivt av kalendereffekter med cirka två procentenheter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web03