Clas Ohlsom skriver i ett pressmeddelande att hela 10 procent av Sveriges befolkning är med i företagets lojalitetsprogram Club Clas. Kundklubben, som lanserades i Sverige för lite drygt ett år sedan, nådde idag en miljon medlemmar.
Företaget skriver att Club Clas premierar trogna kunder med skräddarsydda rabatter, inbjudan till temakvällar och bonus på alla inköp. Kundklubben ger också medlemmarna mervärde i form av inspiration samt tips och idéer till smarta lösningar på vardagens små praktiska problem.
-Vi är mycket stolta över att på bara ett år ha skapat ett sådant engagemang för Club Clas att vi idag har en miljon medlemmar. Detta ger oss fantastiska möjligheter att skapa än mer värde för våra mest lojala kunder och att bli mer träffsäkra i vår kommunikation. Vi firar tillsammans med våra Club Clas-medlemmar hela dagen imorgon i alla våra butiker runtom i landet, men också på webben där vi inleder firandet redan vid midnatt” säger
, Sverigechef Clas Ohlson.
Club Clas finns idag tillgänglig för Clas Ohlsons kunder i Sverige men kommer successivt att lanseras på Clas Ohlsons övriga marknader med start i Finland till hösten.