23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Uppåt för Biltema

Tack vare bland annat fler varuhus och fler kvinnliga kunder lyfte Biltemas försäljning med 14 procent under 2013.

Biltema ökade i fjol den svenska försäljningen med närmare 14 %. Omsättningen landade på 3,6 miljarder kronor och vinsten ökade till 158 miljoner kronor. Det framgår av Biltemas färska årsredovisning för 2013.

– Förklaringen till lyftet är fler varuhus, 18 000 kvalitativa produkter samt att vi börjar nå nya målgrupper, främst kvinnor, säger

Johan Horsak

, vd för Biltema i Sverige.

Och man vill bredda kundunderlag ännu mer.

– Vårt mål är att bli hela familjens varuhus. Därför skall vi bli ännu bättre på exempelvis husgeråd, häst- och hundprylar samt camping och cyklar, säger Johan Horsak.

Enligt ett pressmeddelande har försäljningen hittills i år fortsatt att öka, med 16 procent.

– Nu höjer vi tempot ytterligare. Bland annat skall vi öppna mer än 60 nya varuhus i Norden de kommande åren.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|