23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ikea testar hypnos i reklam

En världsberömd Broadwayhypnositör och en möbeljätte samarbetar i reklamfilm av det ovanligare slaget. I sin nya markndsföringssatsning låter Ikea unga kunder hypnotiseras in i en framtidsresa - som börjar i sovrummet.

I de aktuella reklamfilmerna, som sänds ut i samband med lanseringen av årets Ikea-katalog, låter den amerikanska hypnotisören unga par se hur deras framtida vardag - i badrummet och sovrummet - kan komma att se ut.

Livsresa under hypnos

I reklamfilmerna får man se hur de unga paren först försatts i hypnos, och sedan guidas av Tranz genom en tidsresa där de ställs inför olika potentiella framtidsscenarier vid varje stopp. Från att uppvakta en 6-årig dotter på födelsedagen, till ett udda möte i badrummet med samma dotters framtida pojkvän, flera år senare.

– Vardagen är spännande! Det är då livet händer och plötsligt förändras, vilket inte bara förändrar våra liv utan även våra hem, säger

Johan Wickmark

, global catalogue manager på Ikea.

För sociala medier

I dagsläget har Ikea låtit göra två filmer, och en ytterligare är på gång.

– Filmerna är skapade främst för sociala medier och You tube. I dagsläget finns inga planer på att låta dem sändas som tevereklam, säger Ikeas

Gunnel Olsson

, pr-chef för global kommunikation på Ikea.

Mångsysslande hypnotisör

Amerikanske hypnotisören

Justin Tranz

har gjort över 6 000 föreställningar i Las Vegas och är den enda hypnotisör i historien som uppträtt på Broadway. Han är inte bara showman utan samarbetar med medicinsk personal, företagsledare och idrottsutövare och hjälper folk att sluta röka och gå ner i vikt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|