23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Katalogen fortsatt viktig för Jula

Katalogen är en tradition för många av Julas kunder. Trots en stor satsning på en modern webb släpps nu en ny katalog, den 54:e i ordningen.

Jula stängde sin e-handel hösten 2011, med förklaringen att den krävde mycket resurser och inte var tillräckligt lönsam. Istället har man arbetat med webben som en katalog på nätet.

– I år har vi lagt stora resurser på att ta fram en helt ny webb med fantastiska funktioner, här finns bland annat alla våra kampanjer och reor, säger

Karl-Johan Blank

, Julas koncernchef och ägare.

Men katalogen är fortsatt viktig för företaget och dess kunder.

– För många kunder är katalogen tradition och för oss är katalogen en betydelsefull kugge i Julamaskineriet. Personligen tycker jag att det är en härlig känsla att bläddra i en papperskatalog, säger Karl-Johan Blank.

I dagarna släpps därför den 54:e katalogen i ordningen.

Jula finns idag på tre marknader, Sverige, Norge och Polen. Under hösten öppnas fem nya varuhus och det betyder att Jula har 77 varuhus vid årets slut.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14|instance-web04