23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Åhléns presenterar nytt koncept

Åhléns lanserar Å Skafferiet – ett nytt mat- och presentkoncept som ska finnas på samtliga 77 varuhus.

Åhléns skriver i ett pressmeddelande att tanken bakom produkterna är att skapa ett utbud matpresenter av hög kvalitet. Sortimentet består av konfekt och godis, choklad, kaffe, te och bakprodukter från Åhléns eget varumärke Å Skafferiet, samt externa varumärken som lever upp till konceptets krav. Några exempel är choklad från Gefle Chocolaterie, samt handbakade småkakor från Arbro Ångbageri.

– Paketeringen av produkterna är en viktig del i Skafferikonceptets hållbarhetstänk, eftersom många av produktförpackningarna ska kunna ges bort som en fin present och även återanvändas och förgylla våra skåp och hyllor hemma i köket. Förpackningarnas unika illustration ”multikulturell marknad” är gjord av Klas Fahlén, säger

Jonas Sandström

, affärsområdeschef för Åhléns Food och ytterst ansvarig för Å Skafferiet.

Produkterna presenteras på Åhléns hemavdelning, i speciellt framtagna skafferiskåp med tillhörande ljudmiljö inuti skåpen. I skåpet ska alla kunna hitta en passande matpresent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web01