23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Life satsar på multikanal

Hälsokedjan Life lanserar en ny webbplats Lifebutiken.se. Syftet är att knyta ihop e-butiken med de fysiska butikerna.

Lifekedjan har 440 butiker i hela Norden.

Nu satsar kedjan även på ökad närvaro på nätet med en ny webbplattform. Först ut är Sverige. Med den nya webbplatsen vill kedjan tillgodose alla kunders behov med allt från kunskap och inspiration till möjligheten att beställa varor i en e-butik eller i en fysisk butik.

Nya Lifebutiken.se är en så kallad responsiv webbplats vilket innebär att den fungerar lika bra på läsplattor och mobiltelefoner som på vanliga datorer. I höst och under 2015 kommer dessutom ytterligare funktioner att introduceras. Bland annat kommer man att kunna se fysiska butikers lagersaldo, boka produkter online för uthämtning i samma butiker, samt returnera e-köp i fysisk butik.

– Det är väldigt roligt att nu kunna erbjuda konsumenterna och våra befintliga kunder en ny, modern och mer användarvänlig webbplats. Vår tanke med Lifebutiken.se är att den också ska fungera som ett nav för all vår kommunikation, säger

Thomas Johansson

, marknadsdirektör på Life i ett pressmeddelande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web04