23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Svagt för VRG

September var en svag försäljningsmånad för Venue Retail Group. Försäljningen i jämförbara enheter minskade med 7 procent.

– September var en försäljningsmässigt svag månad. Det varma vädret påverkade konsumtionen generellt samtidigt som vi tidigarelagt några höstkampanjer till augusti i år. För Venue retail group har september annars inneburit något av en nystart då vi stärkt ledningen i bolaget med kompetens inom design, säljstyrning och varumärkesutveckling. Vårt fokus är att med ett tydligare helhetskoncept stärka varumärket och öka försäljningen, säger

Christel Kinning

t.f. vd i Venue retail group.

Venue retail group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer, med kedjorna Accent och Morris och Skor, med butikskedjan Rizzo.

Venue retail groups totala försäljning i september 2014 uppgick till 67 miljoner kronor (66) och försäljningen i jämförbara enheter minskade med 7 procent. Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige minskade under samma månad med 8 procent.

Antalet butiker i augusti 2014 uppgick till 150 jämfört med 129 motsvarande månad året innan.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web02