– September var en försäljningsmässigt svag månad. Det varma vädret påverkade konsumtionen generellt samtidigt som vi tidigarelagt några höstkampanjer till augusti i år. För Venue retail group har september annars inneburit något av en nystart då vi stärkt ledningen i bolaget med kompetens inom design, säljstyrning och varumärkesutveckling. Vårt fokus är att med ett tydligare helhetskoncept stärka varumärket och öka försäljningen, säger
Christel Kinningt.f. vd i Venue retail group.
Venue retail group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer, med kedjorna Accent och Morris och Skor, med butikskedjan Rizzo.
Venue retail groups totala försäljning i september 2014 uppgick till 67 miljoner kronor (66) och försäljningen i jämförbara enheter minskade med 7 procent. Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige minskade under samma månad med 8 procent.
Antalet butiker i augusti 2014 uppgick till 150 jämfört med 129 motsvarande månad året innan.