23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Odd Molly fokuserar på konceptbutiker

Det tredje kvartalet fortsatte positivt för modeföretaget Odd Molly som ökade både försäljning och lönsamhet. Framöver fortsätter märket att satsa på konceptbutiker och shop-in-shops.

Nettomsättningen ökade till 88, miljoner kronor (70,1) under tredje kvartalet, juli till och med september. Rörelseresultatet uppgick till 8,7 miljoner kronor (1,5).

Odd Mollys utveckling under det tredje kvartalet fortsatte i en positiv riktning – vi ökade omsättningen och förbättrade lönsamheten, konstaterar vd

Anna Attemark

som ser positivt även på den fortsatta utvecklingen:

– Vi har just avslutat införsäljningen av delar av vårkollektionen 2015, som vi är mycket nöjda med. Kollektionen har utökats med både bad och bädd som passar vårt stilkoncept.

– Vi är mycket nöjda med den genomförsäljning vi ser i butik just nu och vi är också glada för den viktiga respons vi får från våra återförsäljare, säger hon i en rapportkommentar.

Odd Molly kommer att satsa mer på konceptbutiker.

– En viktig del i vår tillväxtstrategi är att öka andelen försäljningskanaler som är avsedda bara för Odd Mollys koncept – det kan vara i butiker som vi driver själva eller i extern regi. Under kvartalet har vi öppnat tre shop-in-shops på strategiska orter i Sverige och vi har tecknat avtal för en egen butik i Lund med öppning senare i vinter, säger Anna Attemark.

– Våra egna butiker visar fortsatt stark utveckling ledda av webbshoppen som går från klarhet till klarhet. Under kvartalet ökade försäljningen i egna butiker och shop-in-shops med 78 procent jämfört med föregående år.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|instance-web03