23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Modeföretag har Årets marknadschef

När Marknadsföreningen i Stockholm och Sveriges Marknadsförbund utsåg Årets marknadschef i förra veckan, gick utmärkelsen till ett modeföretag.
Lina Söderqvist

på Björn Borg har utsetts till Årets marknadschef.

Motiveringen lyder:

"Med nytänkande, tydlighet och iögonfallande kampanjer har vår vinnare lyckats blåsa nytt liv i ett klassiskt varumärke, trots en begränsad budget. Att allt arbete genomsyras av ett distinkt ställningstagande för mer kärlek i världen – rätten att få älska vem man vill, var man vill – bidrar inte bara till att förändra attityderna till varumärket, utan även attityderna i samhället i stort".

Årets marknadschef bygger på fem kriterier: Affärsresultat, ledarskap, personlig prestation, företagets varumärke samt etik och moral. Bland övriga finalister finns ytterligare en representant från handeln: Thommy Bindefeld, marknadschef på Svensk Tenn.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web02