23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Roboten som säljer kaffemaskiner

Det var kanske bara en tidsfråga. Nu börjar den japanska grenen av den stora multinationella jätten använda humanoider i säljarbetet i butik.

Pepper heter den vita roboten, som ska hjälpa Nestlé att sälja kaffemaskiner.

Enligt uppgift ska Pepper både kunna läsa och läsa av mänskliga reaktioner, via röstläge och ansiktsuttryck.

Pepper kommer att sättas i arbete i japanska Nestlébutiker från och med december.

– Pepper kommer att kunna förklara Nescaféprodukterna och kommunicera med kunder. Jag hoppas att den här nya modellen för kundengagemang ska exapndera över världen som ett exempel på japansk innovation, säger

Kohzoh Takaoka

, vd för Nestlé Japan.

I slutet av nästa år är tanken att Pepper och hans syskon (?) ska finnas på plats i över 1 000 Nestlébutiker.

Se hur Pepper sköter sitt säljjobb här:
http://www.nestle.com/media/news/nestle-humanoid-robot-nescafe-japan
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|