23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bättre resultat men fortsatt minus för Sportamore

Under tredje kvartalet ökade Sportamores försäljning med 29 procent. Bruttomarginalen förbättrades liksom rörelseresultatet, men fortsatt visar det på minus.

– Under årets tredje kvartal har Sportamore levererat fortsatt försäljningstillväxt och bruttomarginalökning, samtidigt som planenliga kapacitetsförbättringar genomförts. Avtal om utökning av vår existerande lagerlokal har ingåtts och vi har nu totalt 11 000 kvadratmeter till vårt förfogande. Därmed har vi stärkt bolaget logistiska kapacitet ytterligare för att kunna hantera de ökade varuflöden liggande tillväxtplan medför.

Det säger näthandelsbolagets vd

Johan Ryding

i en kommentar till delårsrapporten för kvartal tre.

Under perioden juli till och med september ökade försäljningen med 29 procent till 83,5 miljoner kronor (64,6). Rörelseresultatet förbättrades till -4.6 miljoner kronor (-6,1).

"Segmentet Sverige representerar 75 procent av omsättningen och uppvisar ett resultat före avskrivningar om -2,5 miljoner kronor. Det sammanlagda resultatet för bolaget före avskrivningar uppgår till -4,2 miljoner kronor, att jämföra med -5,8 miljoner för samma period föregående år" skriver bolaget i en kommentar.

Resultatet belastas bland annat av kostnader för ett nytt marknadsföringskoncept som kommer att användas under nästa år, liksom ökade investeringar i anskaffning av nya kunder i samtliga marknader.

– Vi har i samtliga nordiska marknader en väl fungerande kundanskaffningsmodell och gradvis ökar vi nu våra tillväxtorienterade marknadsföringsinvesteringar. Bolaget har en stark finansiell position och en organisation vars kapacitet och effektivitet utgör en bra plattform för fortsatt tillväxt, säger Johan Ryding.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|