23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Enklare retur av fula klappar

Lagom till julhandeln lanserar Postnord en ny returlösning för varubrev, så att e-kunder kan lämna in sina returer hos ombud och få ett kvitto.

– Det innebär en trygghet för slutkunden. Dessutom får e-handlare information om att en retur är på väg, vilket ger bättre kontroll på returflödet och smidigare hantering av till exempel krediteringar, säger Postnords produktchef för varubrev retur

Anna-Karin Carlsson

i ett pressmeddelande.

Den nya tjänsten är framtagen för att passa varor med ett lågt värde som skickas i varubrev direkt till kundens brevlåda, som exempelvis böcker, filmer och dataspel. Returen kan sedan lämnas in på vilket som helst av Postnords 1 600 postombud, där kunden får ett inlämningskvitto.

– Fördelen med den här returlösningen är tryggheten och enkelheten för både handlare och köpare. Vi vet från undersökningar att e-handlare som erbjuder enkla returlösningar får fler återkommande kunder. Med den nya lösningen följer returetiketten med i varubrevet, vilket gör hanteringen smidig för köparen, säger Anna-Karin Carlsson.

/transportnet.se H.S.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04