23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Svenska nätbutiken som växer i Norden

Kosmetik är ett av de varuområden där konsumenten gärna handlar från internationella sajter. Nu är det dags för den svenska kosmetik-nätbutiken att ta en större del av den internationella kakan.

Svenska Eleven.se startades 2004. I somras lanserades Eleven i Norge. Nästa år är det dags för vidare expansion i Norden.

Då öppnar näthandlaren också i Finland och Danmark.

– Vi har utvecklats med e-handel i tio år, det är lång tid. Men med den erfarenheten som vi alla som arbetar på Elven har med oss, är vi mer än redo för framtiden, säger

Michael Gegerfeldt

, vd och grundare.

Hård internationell konkurrens

Affärsidén är att ha Nordens bredaste sortiment på skönhetsområdet med över 900 varumärken och 30 000 produkter om on-line. Kedjan driver också sedan ett år tillbaka en butik, med behandlingsmöjligheter, i Stockholm.

Om utmaningen i början var att få kosmetikbranschens leverantörer att förstå att man var seriös aktör, trots att då inte hade någon fysisk butik, är läget ett annat idag.

– Idag är utmaningen snarare att möta konkurrensen från utländska konkurrenter med stora finansiella muskler. I och med globliseringen handlar våra kunder i dag i allra högst grad på internationella sidor, säger

Hannes Hasselrot

, inköpdrektör på Eleven.se.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web04