Marita Bertilson
och
tar över som landschefer för Specsavers.
- Två är mer än en och vi är en stor aktör med 111 butiker. Genom att dela på ansvaret kan vi vara på två ställen samtidigt och fokusera på flera projekt, säger Mark Gardiner.
Marita Bertilson har varit marknadschef för Specsavers sedan 2011. 2012 blev hon utnämnd till Årets marknadschef av Resumé. Nu tar hon över rollen som Sverigechef för Specsavers tillsammans med Mark Gardiner som tidigare haft rollen som retailchef.
I höstas tog
Mads Nygaardöver som Sverigechef efter
Alan Goddonsom återvände till en ny roll inom företaget i Storbritannien. Mads Nygaard antog rollen som Sverigechef för en övergångsperiod och fortsatte samtidigt sin roll som landschef för Specsavers i Danmark. Från slutet av november kommer han att uteslutande fokusera på Specsavers i Danmark och då tar Marita Bertilson och Mark Gardiner över ansvaret för den svenska marknaden.
Delat ansvarMarita Bertilson har innan sin roll inom Specsavers arbetat som marknadschef på Göteborgs Kex. Hon kommer framför allt fokusera på den kommersiella delen med områden som marknad, produkt, finans, hr och it. Mark Gardiner har arbetat inom Specsavers i ett år och kommer närmast från Selecta. Hans fokus kommer ligga på retail, business development och partnerrekrytering.
SPECSAVERS-FAKTASpecsavers etablerade sig i Sverige 2004 och har idag drygt 110 butiker.
Specsavers är i grunden ett familjeägt, brittiskt företag som grundades 1984 på Guernsey. Företaget har över 1 600 optikbutiker med cirka 30 000 medarbetare i Storbritannien, Irland, Nederländerna, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Spanien, New Zealand och Australien.