23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Black friday sprider sig

Black friday börjar så smått bli ett begrepp också hos svenska handlare. Elgiganten tänker upprepa förra årets succé och börjar redan på fredag midnatt på nätet.

– Vi fick en otroligt positiv respons från kunderna förra året och kommer att köra konceptet fullt ut på nätet i och alla varuhus, säger

Niclas Eriksson

Elgigantens vd.

På elgiganten.se startar Black friday nu på fredag 00:00 med erbjudanden och pågår sedan dygnet ut. Elgigantens varuhus öppnar på fredag klockan åtta.

Uppskattat förra året

Förra året körde Elgiganten en mindre version av Black friday. Trots att konceptet var nytt och erbjudandena endast fanns på nätet blev det en stor succé, enligt Niclas Eriksson:

– I fjol hade vi över 400 procent tillväxt på nätet under Black friday jämfört med motsvarande dag året innan. I år har vi valt att köra konceptet full ut med erbjudanden på nätet och i våra 77 varuhus. Vi tror att det här blir startskottet för julhandeln för vår del.

Black friday är en traditionellt amerikanska handlares sätt att köra igång julhandeln, dagen efter Thanksgiving.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web02