23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Media markt kickstartar julhandeln

Förra året började Media Markt med Black friday. I år förlängs köpevenemanget med Cyber monday, för att få med alla kanalerna i avstampet för julhandeln.

Media markt var en av aktörerna som under förra året introducerade fenomenet Black friday i Sverige. I år välkomnar de ytterligare en global trend genom att även satsa på Cyber monday. Konceptet Cyber monday introduceras i USA 2005 för att öka handeln online och är nu tillsammans med Black friday en av de större shoppingdagarna globalt. Under 2013 medförde Black friday en ökning av antalet besökare i Media markt-varuhusen med 25 procent. Dessutom ökade trafiken till mediamarkt.se med över 200 procent.

– Förra årets satsning på Black friday blev enormt lyckad och vi kunde se en positiv trend i alla våra varuhus med fler antal besökare och en markant ökning av trafik till vår webb. Då responsen från kunderna var så bra väljer vi att i år addera Cyber monday, säger

Anna Sjödin,

kommunikationschef på Media Markt.

Black friday är traditionellt sett ett butiksevent, där trängsel och kökaos är centralt för att få tag i de bästa produkterna, skriver Media markt i sitt pressmeddelande.

– Vi vet att det inte passar alla att köa i våra varuhus så därför har vi valt att även låta vårt Black friday-koncept gälla online. Om Black friday blir en smygstart på julhandeln så är Cyber monday definitivt lucka ett i julkalendern, säger Anna Sjödin.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03