23948sdkhjf

Venue Retail Group ökade marginellt

Det blev en mariginell ökning för Venue Retail Group vars totala försäljning i december 2014 uppgick till 139 miljoner kronor, jämfört med 132 miljoner kronor för samma period förra året. Antalet butiker i december 2014 minskade till 149 jämfört med 155 motsvarande månad året innan.
Försäljningen i jämförbara enheter ökade 6 procent jämfört med föregående år. Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige ökade under samma månad med 9 procent.

– December är försäljningsmässigt en viktig månad för oss och det är glädjande att se att vi hade en stark utveckling inte minst tack vare en lyckad julkampanj och ökad digital närvaro. Framåt fortsätter vi vårt arbete med att förstärka kunderbjudandet genom att utveckla sortimentet, höja designgraden och forma tydliga koncept, säger Christel Kinning tillförordnad vd i Venue Retail Group.

Kedjan driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer (kedjorna Accent och Morris) och Skor (Rizzo). Accessoarer stod för cirka 73 procent och Skor för cirka 27 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2013/2014.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093