23948sdkhjf

Kapp Ahl behåller marginaler på svag marknad

Kapp Ahls årsomsättning för 2014 minskade med 5,6 procent jämfört med föregående år. Trots det har kedjan lyckats behålla samma marginaler som man hade året innan.
Under året har kedjan arbetat hårt med kostnadsbesparingar och det kan vara en av förklaringarna till att man lyckats hålla marginalerna intakta. I Norge och Finland har man lanserat Shop Online som är ett nytt koncept på nätet. Samtidigt har varumärket Newbie etablerats som ett nytt butikskoncept och öppnat sin första butik. Åtta butiker har under året byggts om till nya butikskoncept.

– KappAhl har, som branschen i övrigt, påverkats av den varma hösten. Arbetet för högre marginaler och lägre kostnader fortgår. Vi levererar sammanfattningsvis en bruttomarginal och ett rörelseresultat i linje med föregående år, säger Johan Åberg, som är vd och koncernchef.

För kvartalet september -november 2014 minskade nettoomsättningen med 69 miljoner kronor och resultatet minskade med 4 miljoner kronor.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062