Eton ökade försäljningen med 32 procent under 2014, i snitt på bolagets befintliga marknader. I Norge ökade försäljningen med 40 procent och i Sverige med 20 procent. Volymmässigt störst är USA och Kanada med tillsammans 30 procent av den totala försäljningen.
– Vi har förstärkt säljorganisationen under 2013 med en Global Sales Director, en Retail Director och en ny CFO, minskat antalet externa agenter, våra återförsäljare har fått bättre säljsupport, vi har 25 egna säljare globalt, leveranssäkerheten har höjts till 99 procent och reklamationerna är i princip noll. De egna fysiska Etonbutikerna i Los Angeles, New York, London och Moskva har utvecklats mycket bra. Lägg därtill ett antal Eton shop-in-shop-butiker som också levererar bra resultat, förklarar
Han tror på tillväxt fram till 2018 i existerande länder men också i östra Europa, Mellanöstern och i Asien. En rejäl satsning på Asien kommer att inledas inom de närmaste åren, samtidigt som Eton ska fortsätta att växa från Mexico, där företaget finns idag och söderut på den sydamerikanska marknaden.