23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Madrasser säljer bättre utan personal

Säljpersonal kan vara irriterande för kunden som ska prova madrasser och nu sanerar man bort personalen på Greenfield Store, som säljer Hassless Mattresses i Chicago.
Sydney Stefanowski

, som besöker butiken med sin mor, hade hört reklam på radio och konstaterar att det verkligen inte finns en enda person i butiken.

– Det är faktiskt inte så att jag har stora frågor kring madrasser så det stör mig inte ett dugg att det inte finns någon personal i butiken. Det är bara bra, säger hon till radiokanalen Milwaukee.

Tanken är att kunderna efter att de testat madrasserna ska åka hem och lägga en beställning via datorn.

Weston Hutt

som är delägare i företaget förklarar att madrasserna blir billigare att köpa när det inte finns någon personal som ska ha lön. Verksamheten är fortfarande på experimentstadiet. Just nu kostar marknadsföringen mycket och själva försäljningen har inte kommit igång på allvar.

– De flesta kunder går hem och tänker igenom saken och sedan lägger de en order från sin egen dator. De talar aldrig med mig förrän det blir dags för leverans, förklarar Weston Hutt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063