23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så mycket växte sporthandeln på nätet

Sporthandeln utvecklas mycket starkt på internet. Försäljningen ökade med 20 procent under 2014 och branschen omsätter nu 1,4 miljarder kronor på nätet, enligt e-barometern från Post Nord.


Branschen har levererat tillväxttal på 25-30 procent per kvartal, under tre år i rad. Sista kvartalet 2014 var tillväxten 24 procent och potentialen för fortsatt tillväxt är stor. Cirka sex procent av den svenska sporthandelns försäljning sker över internet. Drygt 12 procent av konsumenterna i Sverige mellan 18 och 79 år e-handlade sport- och fritidsartiklar under fjärde kvartalet 2014.

– Det mesta talar för fortsatt starka tillväxttal för sport- och fritidsprodukter på nätet. Hälsotrenden håller i sig, och vi i logistikbranschen utvecklar allt bättre tjänster för hemleveranser vilket gör att det blir lättare för konsumenter att e-handla skidor, gymutrustning och andra otympliga produkter, säger PostNords e-handelsexpert Arne Andersson.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.083