En avgörande del i satsningen har varit samtal med kunder som fått frågan vad de tycker är viktigt när de shoppar. Kunden vill att det ska vara enkelt att handla och vill bli inspirerad, visade undersökningen. Konceptet är en av KappAhls hittills största satsningar. Den miljövänliga butiksinredningen är sammansatt för att skapa rumskänsla och allt från skyltar till modetips gör det lättare för kunden att handla och hitta de silhuetter som passar just henne.
– Vårt butikskoncept är toppmodernt och baserat på våra kunders önskemål. Vårt anslag är ”For you”. Det vi gör, gör vi för vår kund så att det passar henne bäst, säger KappAhls landschef
i ett pressmeddelande.
I maj 2014 öppnade första butiken med KappAhls nya koncept, flaggskeppsbutiken i Oslo, som har blivit en stor succé. Totalt nio butiker öppnade med det nya konceptet under 2014 och under våren 2015 kommer ytterligare upp till 30 butiker att stå klara i alla KappAhl-länder.