23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nät-mat som ökar i februari

Också på nätet ökar försäljningen av ekomat. Det visar färska siffror från Mat.se.

I februari uppgick försäljningen i Mat.se till 14,5 miljoner kronor (7,0). Per leveransdag var ökningen 108 procent jämfört med samma månad föregående år.

Andelen ekologiska varor av totala livsmedelsförsäljningen hade ökat: från 13 procent till 16.

Från den 31 mars 2014 bidrar leveransområdet Stockholm till försäljningen.

Mat.se (fullsortiments nätbutik med hemleverans) ingår i Matse holding som består av Matse AB, Cold cargo Sweden (matlogistik) och Kokaihop media (recept på nätet).

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047