Unibail Rodamco berättar idag på morgonen i ett pressmeddelande att det totalt ska bli 230 butiker och restauranger på 100 000 kvadratmeter. Fastighetsbolaget lyfter fram aktörer som Cos, And other stories, River island, Disney store, Åhléns nya citykoncept, Nordens första IMAX-biograf och Stockholms största restaurangkluster.
- Nu har vi alla de starka ankarbutiker som behövs för att skapa ett fantastiskt grundutbud, samt ett stort antal välkända internationella varumärken, säger
.
En av de faktorer som kommer att särskilja det nya shoppingcentrumet från andra, förutom storleken, är enligt Unibail-Rodamco det sätt på vilket varumärkena har valt att satsa på sina butiker.
Som i designer gallery, en del av centrumet, där mode- och lifestylekoncept, konst och musik är tänkt att förenas med såväl väletablerade varumärken som nya stjärnor på designhimlen. I avdelningen blandas långsiktiga etableringar med temporära pop-ups för att skapa nyhetsvärde.
Invigningsdatumet klart- De ytor vi har kvar är avsedda för koncept som verkligen bidrar till differentieringen. Nu letar vi efter det bästa och det oväntade. Vi för samtal med och letar efter riktiga guldkorn som är nytänkande, har gott renommé eller ännu inte är kända för en stor publik, säger Lars-Åke Tollemark.
Nu går också Unibail-Rodamco ut med att invigningen av Mall of Scandinavia kommer att ske den 12 november.