23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så lyfte han den digitala lanthandeln

Anders Bengtsson, som driver sajten Lantbutiken.se, har fått flyt i verksamheten efter att han börjat med ny sökordsoptimering. Nu omsätter sajten runt 20 miljoner kronor per år.

I dag säljs 6 000 artiklar via sajten. Storsäljare är elstängsel, vattenautomater och djurvitaminer. Produktutbudet för hundar, katter och hästar är enormt, men även äggkläckningsmaskiner har blivit en succé. Grunden i företaget är en automatisk grindöppnare för till exempel kohagar.

– Det finns mycket fördomar om att lantbrukare inte använder internet. Men lantbruket är tvärtom extremt digitaliserat i dag. Jag satsade i en nisch som inte så många andra trodde på just då, säger Anders Bengtsson till Dagens Industri.

Företaget, vars fysiska lager och kontor ligger på landsbygden mellan Smålandsstrenar och Gislaved, omsatte i juni förra året 20, 3 miljoner kronor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109