23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så ska Clas Ohlson stimulera återvinningen

Clas Ohlson inleder en kampanj som syftar till att återanvända tomma bläckpatroner och tonerkassetter till skrivare.

Initiativet är ett led i Clas Ohlsons hållbarhetsengagemang. Statistik visar att endast cirka 15 procent av patroner och toners återvinns. Dessa produkter består av icke-nedbrytbara material och en låg grad av återvinning leder till ett dåligt resursutnyttjande. Kedjan uppmanar nu sina kunder att lämna in förbrukade bläckpatroner och tonerkassetter i butik. Clas Ohlson säljer årligen över en miljon bläckpatroner och tonerkassetter.

– På Clas Ohlson har vi sålt bläckpatroner och tonerkassetter i många år och dessutom i mycket stora kvantiteter. Att vi via våra butiker nu kan bidra till att öka återanvändningen av dessa produkter ligger helt i linje med hur vi arbetar för att såväl säkerställa en hållbar hantering av de produkter vi säljer, men också hjälpa våra kunder att bli mer hållbara i sin vardag. Det här initiativet är ytterligare ett exempel på hur vi tar steg för att utveckla vår slit-men-inte-släng mentalitet på Clas Ohlson, säger Åsa Portnoff Sundström, Hållbarhetschef på Clas Ohlson.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062