23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hemfixarkedjan ökar emv-takten

Clas Ohlsons ökar sin satsning på egna varumärken. Nu senast med en serie egendesignade köksmaskiner.

Idag står egna varumärken för mer än 25 procent av kedjans försäljning.

Med egna varumärken kompletterar Clas Ohlson sitt produktsortiment inom samtliga fem produktkategorier: bygg, el, multimedia, hem och fritid.

Tanken är att kedjan då ska ge ett bredare urval och möjligheten att välja den prisnivå och de egenskaper som passar kundens behov.

I en intervju med Dagens handel för några månader sedan tillfrågades vd

Klas Balkow

om hur stor andel egna varumärken som det kan bli frågan om i förlängningen. Han svarade då:

– Det är kunderna som bestämmer hur högt vi ska gå.

Men han var också noga med att poängtera att det behövs externa varumärken för en lyckad produktmix.

Senast ut i raden är av kedjans egna produkter är köksmaskiner, formgivna och tillverkade enkom för Clas Ohlson. Det handlar om brödrost, blender, stavmixer och vattenkokare som säljs på alla marknader och i alla försäljningskanaler.

– Vi har lyssnat på vad våra kunder efterfrågat och kan nu erbjuda högkvalitativa och trendiga köksmaskiner till riktigt bra priser, säger

Eva Berg

, kategorichef Clas Ohlson.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03