Ljusning för udda Molly
Första kvartalet ser starkt ut för Odd Molly, som kunde notera en omsättningsökning på 22 procent. Resultatet uppgick till 7,6 miljoner kronor jämfört med 2,5 miljoner kronor föregående år.
Det har varit ett händelserikt kvartal och företaget är mitt i en förändringsprocess. I februari öppnade Odd Molly en butik på Åhléns i Göteborg. Strax efter kvartalets slut övertog bolaget ansvaret för Odd Molly-butiken i Bromma Blocks som tidigare drivits av en extern återförsäljare. Dessutom öppnade kedjan två shop-in-shops, i Oslo, Norge och Villmanstrand, Finland, som båda drivs av externa återförsäljare.
"Det är underbart när det ljusnar och för Odd Molly fortsätter den positiva trenden. Under det första kvartalet 2015 ökade vi omsättningen rejält och vi levererade ett mycket starkt resultat. En riktigt bra start på det nya året som visar att vårt förändringsarbete ger tydliga resultat, även om vi har stor respekt för att det är en fortgående process" skriver Anna Attemark , som är vd, i en kommentar.