23948sdkhjf

Amerikanska modeikonen storsatsar i Kina

30-årsjubilerande Tommy Hilfiger gör en kinesisk "re-cap" på den modevisning märket körde i New York tidigare i år. Samtidigt öppnar märket sin hittills största butik i Kina.
Tommy Hilfiger har idag fler än 100 butiker runt om i Kina. Och i slutet på maj blir det ytterligare en, då detta "all american-brand" öppnar sin hittills största butik i Kina.

Den nya butiken kommer att öppna i Beijings In88 shopping center, med två våningar om sammanlagt 5 400 kvadratmeter. Här blir det också Kinapremiär för Tommy Hilfigers mest exklusiva segment. Inredningen blir en mix av nytt och gammalt med vintagemöbler och digitala skärmar.

Digital fasad
Butikens 30 meter långa fasad kommer också den att vara digitalt betonad, med stora skärmar i fönstren.
– Ända sedan vi kom till Kina, har det varit en viktig region för expansionen av vår globala business, säger Daniel Grieder , vd på Tommy Hilfiger och fortsätter:
– Nu, med en solid plattform på fler än 100 butiker runt om i landet, påbörjar vi en resa med flera strategier som fokuserar på att låsa upp tillväxtpotentialen och expandera.

New York-visningen till Beijing

I samband med butiksöppningen återskapar märket den visning av höst-vinterkollektionen som tidigare i år ordnades på New York fashion week.
– För första gången flyttar vi hela vår New York-visning utomlands. Målet är att ta med sig känslan av en autentisk amerikansk fotbollsmatch till Kina och dela den unika upplevelsen som en del av vårt 30-årsjubileum, säger Tommy Hilfiger som själv kommer att vara på plats i Kina för begivenheterna.
Tommy Hilfigers Kina-resa ackompanjeras av vad som beskrivs som ett "omfattande digitalt program", innefattande sociala mediakanaler, som Weibo, både för kinesiska kunder specifikt och för märkets kunder globalt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094