23948sdkhjf

Åhléns signalerar Sverige

Åhléns firar sitt historiska ursprung från Dalarna med en ny kollektion som signalerar Sverige. Kollektionen ”This is Sweden by Åhléns” speglar svenska traditioner och förväntas tilltala turister.
Produkterna präglas av en uppdaterad allmogekänsla - modernt möter tradition. Kollektionen består av allt från träskor och smycken till inredning samt något gott att äta och dricka. Det blir en mix av Åhléns egna designer och externa designföretag som exempelvis Saga Form, Almedahls, Färnäs hemslöjd, Arctic Collection och Design House Stockholm.

– Med tanke på att Åhléns har sina rötter i Insjön Dalarna, ligger det oss extra varmt om hjärtat att på ett nytt och modernt sätt hylla vårt svenska arv och våra designtraditioner. Den ökande andelen turister på våra varuhus gör att det finns en stark efterfrågan på den här typen av produkter: produkter med en uppdaterad allmogekänsla, där modernt möter tradition, säger Jonas Sandström , affärsområdeschef Åhléns Food och projektansvarig för ”This is Sweden by Åhléns”.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078