Ten Points letar internationella marknader
Sydafrika och Nya Zealand hägrar för Ten Points, som ser en stark ökning på den internationella sidan.
Nya marknader under förhandling är Sydafrika samt Nya Zealand och här handlar det om intresse från kedjor samt enskilda multibrandbutiker.
– Idag letar inköpare från hela världen efter något som kan bidra med kvalitet samt unika produkter. Vårt fokus sedan några år tillbaka med att lyfta fram vårt svenska ursprung i designen, europatillverkning samt erbjuda en linje med hållbart mode är helt rätt nu, säger säljansvarige Magnus Palmér .
Införsäljningen för kommande höst är nu avslutad och efter att ha sett mest ökning internationellt vände det i år med största ökningen på hemmamarknaden i Sverige.
– Att erbjuda hållbart mode, intresse från multibrand butiker samt att vi från hösten finns på Åhlens i Stockholm och Göteborg gör att vi ser positivt inför hösten säger marknads samt Vi har växt värdigt fort på export sidan och den är fortfarande positiv, men vi vill skynda långsamt. Tyska marknaden växer fortast, men även den brittiska med ca 30 nya butiker rör på sig, säger han.