Under perioden januari-april 2015 uppgick försäljningen i Icas svenska butiker till 34 084 miljoner kronor, en ökning med 4,3 procent jämfört med i fjol.
När man jämför hur de olika butikskoncepten gått visar Ica Maxi en ökning med 2,3 procent under april, och med 6 procent under perioden januari till april. Om man däremot tittar på ökningen i jämförbara butiker stannar januari - aprilsiffran på 3,7 procent, och aprilsiffran blir ett minus på 0,4 procent.
Ica Kvantum däremot har en ökning i jämförbara butiker i april på 2,5 procent, medan siffran för januari-april blir 3,6 procent.
Koncepten Ica supermarket och Ica nära ökade totalt med 2,4 respektive 2,7 procent under januari-april, men i jämförbara butiker blev ökningen högre: 2,9 respektive 3,1 procent.
Per den sista april 2015 uppgick antal ICA-butiker i Sverige till 1 309.