Zeta display dubblade sin tillväxt första kvartalet i år, jämfört med motsvarande period förra året.
– Även resultatet utvecklades bra för kvartalet, kommenterar koncernchef
.
Bolaget har förvärvat finska Marketmedia Oy, Finlands största leverantör av Digital signage. Marketmedia har, enligt Zeta displays ledning, en stark position inom detaljhandeln med en ledande plats på spelmarknaden där bolaget har gjort omfattande installationer hos Veikkaus, Finska spel.
Integrationen av Zeta displays verksamheter i Finland pågår och ledningen räknar med synergier under årets två sista kvartal. Som ett resultat av sammanslagningen har bolaget efter periodens utgång tecknat ett omfattande avtal med det finländska statsägda aktiebolaget Alko Oy, motsvarande svenska Systembolaget.
– Huvudsakligen fokuserar vi på större kunder inom detalj- och servicehandelsföretagen som efterfrågar lösningar med hög komplexitet. Kunder med dessa typer av behov är särskilt intressanta för oss genom att de enskilda projekten blir större och kundrelationerna nära och långvariga. Detta är en av anledningarna till vår tillväxtstrategi, säger Leif Liljebrunn i sin kommentar.
Zeta Display januari-mars 2015miljoner kronor
Omsättning: 25,1 (12,1)
Rörelseresultat: 1,4* (-2,8)
*) exklusive förvärvskostnader på 0,4 MSEK