23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Retail Awards: Kundmagnet vann Årets köpupplevelse

Det blev Gekås i Ullared som vid måndagskvällens Retail Awardsgala fick ta emot det prestigefyllda priset Årets totala köpupplevelse.

Hit vallfärdar kunder från hela landet och grannländer för att uppleva ett shoppingmecka med extra allt. Utmärkelsen Årets Köpupplevelse gick till Gekås i Ullared.

Juryns motivering är:

Trots den kraftigt ökade digitaliseringen som handeln genomgår, kan man aldrig underskatta kraften i mötet mellan människor. Framförallt tycker många kunder om att umgås medan de shoppar. En smart retailstrategi är därför att inte enbart fokusera på kundens relation med en retailer utan att även ta hänsyn till kund-till-kundrelationer. Så har årets vinnare tänkt under många år, samtidigt som konceptet utvecklas hela tiden.

Årets vinnare har insett att kunderna ofta kommer tillsammans, därför är konceptet ett försök att tillfredsställa olika behov hos olika kunder i samma sällskap.

Priset togs emot av koncernchef Jan Wallgren.

Retail Awards är ett samarbete mellan Svensk Handel och tidningen Dagens Handel. Priser i 12 kategorier delas ut vid en årlig gala i samband med Svensk Handels stämma. 2015 års gala går på Cirkus i Stockholm.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125